Våga vara snea och defekta

Jag kikade på Little Miss Sunshine ikväll, igen. Jag älskar den filmen. Den är helt fantastisk! Jag älskar den svarta humorn och värmen. En film om livet, det oförutsägbara. Om en dysfunktionell familj, så ovanlig men ändå så otroligt vanlig. För vem fan är funktionell, egentligen?

Efter filmen snabbskissade jag två av karaktärerna: Dwayne, tonårspojken som vägrar prata, och Olive, flickan som vill bli Little Miss Sunshine.







Blyerts och färgpennor på A4 papper.

Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

Sv: Hej!! Förlåt mitt sega svar!

Tack för fina ord! Du frågade om tips, och det är egentligen bara att teckna teckna teckna! Testa att teckna saker du inte brukar tycka om att teckna, det utvecklar en! Skicka in illustrationer till förlag, och hålla alla tummar som finns! Det är det man kan göra! :)

Lycka till!

2011-06-01 @ 23:30:02
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0